lördag 9 juli 2011

Funderare..

Nu har jag funderat lite...
Ni vet när sånt händer att folk frågar en Varför man är singel? Aa jag kan ju säga att jag är ganska trött på den frågan, vet säkert fler som är det, är nog inte den ända ;) och mitt svar är:  Är det konstigt!? Folk är såå rädda att bli sårade, utskrattade, nobbade elr playade.. Så nej det är inte konstigt, elr som jag: att vara fast.
Chansar man inte har man inget att vinna elr förlora. Om du inte gör något åt det du vill/känner så spelar det ju ingen roll, inget bara händer. Men man vet inte alltid hur man ska göra elr vad man ska säga/svara. För svara du det ena kan det va de "rätta" svaret elr så kan det andra vara det, det veta man inte för man har inte facit i hand. Men oftast vet man vad man vill, antingen vill man elr inte.. Annars får man väl ta & fundera på det då & berätta det, ju mer man håller saker för sig själv desto värre/jobbigare blir det. Jag hatar när man inte får förklaring till saker :o förstår inte grejen, man lämnar bara mer frågor än svar och då vill man ju bara ha svar på det, då blir man ju aldrig lämnad ifred, va uppriktig o visa att du är man/kvinna förhelvete! ;) mahaha!
Det jag menade med att vara fast är att man inte kan göra samma saker som när man är singel. Som att gå ut och dansa med vem fan man vill ! Göra vad man vill utan att man måste berätta i minsta detalj vad man gör elr ska göra/ har gjort. ( Är ju bara så har man förhållande så har man vissa "skyldigheter") Man måste inte försvara sig på något sätt, elr ens lägga ner en tanke åt det.(Är inte konstigt när folk går runt och är otrogna hur som helst, går ju knappt lita på någon) Man behöver bara oroa sig för sig själv. Men detta betyder inte att man helt och hållet inte vill ha något förhållande, det kanske är kul fredag/lördag att vara singel men inte söndag när man sitter där hemma själv och dina kompisar är upptagna med sina killar/tjejer. 
Man ska aldrig säga aldrig.. Men om man vet vad man vill så ska man sattsa får man ett nej big deal, men då ska man oxå veta säger man nej så är det nej! inget snack !  

Sen tycker JAG då personligen, aa nu har ju allt jag sagt varit det jag tkr men iaf va bara tvungen att nämna det igen ;) Jag tycker att när man har ett förhållande så ska man kunna lite på personen i fråga, vad e det för kul annars med ett förhållande? att gå runt o vara orolig hela tiden ? :s Lita på personen på ett elr annat sätt får man oftast reda på allt annat, det är svårt men så är det oftast. Jag personligen vill inte gå runt o vara avundsjuk/svartsjuk och ringa upp och kolla läget hela tiden och inte låta killen ha sitt eget liv, utan han måste vara med mig hela tiden :s tkr inte jag är rätt iaf.. men alla tkr olika :-P 


Det va bara en funderare som ledde till en annan, som vanligt då ;)
Ta hand om varandra, alla förtjänar att vara lyckliga!

Carpe Diem// Viktoria Sjögren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar